2011. június 14., kedd

A hobbikertész visszatér

Igen, igen! Úgy tűnik, kezdek önmagam lenni, és lassan-lassan megjön az erőm a gyomláláshoz is. Nagyon elhanyagoltam szegény kertemet az utóbbi időben, meg is látszik rajta: már szólt a szomszéd, hogy vágjuk már le a parlagfüvet. Csak azt nem tudta, hogy az nem egy üresen hagyott rész, amit benőtt a parlagfű, hanem a répa- és hagymaágyásom... így még cikibb. Szóval a múlt héten végre volt energiám nekilátni, és most már a répa, a fehérrépa és néhány sor hagyma ki van szabadítva a gaz és a parlagfű alól. Ma délután a másik oldalról akarok támadni, kigazolni vagy megkapálni a paradicsomot, paprikát, és felkapálni egy akkora helyet, ahova ki tudom végre ültetni az ablakban maradt paradicsomokat, paprikákat és a padlizsánt. 
Közben azért csináltam is ezt-azt: készült 9 üveg bodzaszörp, 9 üveg cseresznyebefőtt, azt hiszem, 5 üveg eperlekvár, és a borsó felét is leszedtem-eltettem, az is egy gaztalanított rész a kertben. A másik felét Marika néni szedte le, el is tette, nagyon hálás vagyok érte.
Közben kikelt a zöldbab, a tűzbab, az uborka, nőnek a paradicsomok, paprikák, érik a meggy, a málna, szóval erősen benne vagyunk a befőzőszezonban, és most már folyamatos lesz: a meggy után jön a sárgabarack, aztán az alma-körte, szilva idén nemigen lesz, ez ilyen hullámokban megy: tavaly meggy és barack nem volt, szilva sok, tavalyelőtt és idén meg fordítva. Nem is baj, hogy nem egyszerre van sok mindenből :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése