2011. április 30., szombat

Kapáltam, gazoltam

Ma végre kiszabadultam a kertbe. Mindennap terveztem a héten, hol ezért nem sikerült, hol azért, hol meg pont eleredt az eső, és kétségbeesetten néztem, ahogy a gaz nagyobbra nő, mint a zöldség. Elég csüggedten is álltam ma neki, a zöldséges végéből reménytelen vállalkozásnak tűnt. Aztán először megkapáltam az epret, szépen virágzik, és ez egy kicsit feldobott. A mellette lévő borsóágyást úgy ítéltem meg, egyelőre ellenáll a gaztámadásnak, van sürgősebb tennivaló is, így mentem tovább. Következett a retek - nagy meglepetésemre az első kapavágásnál gyönyörű, hosszú, piros retkek fordultak ki a földből. Kezdett elmúlni a csüggedésem :) Közben az eső hol eleredt, hol meggondolta magát, én meg mindig azt gondoltam, ezt már esőben is befejezem. Szóval a retket lassan lehet szedni, és szép egészségesnek tűnik. A retek mellett jön a felváltva vetett répa - hagyma - fehérrépa, majd még több sor hagymaféle. Korábban a répákat mindig kigazoltam nagy szenvedések árán már akkor, amikor éppen csak kibújtak a földből - most is így akartam, és hálát adtam érte, hogy nem álltam neki. Biztos az időjárás is kedvezett, de a répák már vagy 3-4 centisek, így sokkal könnyebb őket megtalálni a gaz között, és kitisztítani a sorukat. A hagymákat megint csak hagytam, ők is erősebbnek tűnnek a gaznál. Utánuk viszont kisebb csalódás jött, a fűszerágyásokban csak a rukkola kelt ki, azt majd felszedem, aztán felásom a többit, és vetek bele mást. Viszont a saláta és a karalábé gyönyörűen megeredt, ezeket is kitisztítottam. A zöldséges rám eső részének maradékára még ki kell szórni a komposztot és rotálni, aztán jöhetnek bele a babok, cukkini, uborka, póréhagyma és végül a palánták: paradicsom, paprika, padlizsán. Jó lenne, ha ebből a rotálásig meglennénk holnap, aztán hétközben veteményezhetnék, palántázhatnék még. 
Péter közben az utcafronti tűztövisbokrokat nyírta meg, aztán a kert jó részén lenyírta a füvet, most olyan szép, ha kinézek a konyhaablakon :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése