2011. május 22., vasárnap

Gyíkocska

Lehet, hogy sokaknak furcsa vagyok, de régóta szerettem volna már közelről fotózni valami kertünkben élő állatot, madarat, bogarat, sünit, lepkét, bármit. Annyian vannak, de persze általában nagyon fürgék, és az én kis fényképezőgépem nem alkalmas rá, hogy elkapjon ilyen pillanatokat. Tegnap viszont találkoztam egy gyíkkal, aki olyan közel engedett magához, hogy több fotót, sőt egy videót is sikerült készítenem róla! Először azt gondoltam, nagyon jól lehet lakva, ezért lusta, olyan nagy is volt a hasa, de aztán a viselkedéséből inkább arra tippeltem, hogy tojásokat akar rakni. Persze fogalmam sincs a gyíkok bioritmusáról, hogy május végén raknak-e tojásokat, de ez a gyík kis göröngyök aljában kapart, ásott, nagyon érdekes volt. Mint egy apró dinoszaurusz vagy komodói varánusz.




4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó felvételek. A videó végén ki ijedt meg jobban? Te vagy a gyík?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem én :D Kicsit el akartam piszkálni a feje fölül a göröngyöket, aztán ráesett szegényre egy :)

    VálaszTörlés
  3. A gyíkot nem nagyon csípem, a videót meg sem néztem és a képeket is gyorsan eltekertem, de az íriszek gyönyörűek (a sötétkék vagy -lila a kedvencem), a cseresznyéért pedig irigy vagyok. :) Nálunk idén nem lesz valami nagy cseresznye- és meggytermés, úgyhogy csorog a nyálam a képek láttán. :(

    VálaszTörlés