2010. szeptember 23., csütörtök

Boszorkánykonyha

Az utóbbi napokban is készült még nálam ez-az. Előbb a fotó, aztán a leírás:

Bal szélen, piros tetővel a többi mögött bujkálva a legegyszerűbb: sóban eltett zellerlevél. Nem igazán szeretem szárítani a  fűszereket, sok aromát veszítenek úgy, inkább fagyasztani szoktam. De amikor a fagyasztó szerencsére tele van zöldbabbal, karalábéval, akkor ez is egy egyszerű módszer: a zellerlevelet (de lehet a petrezselymet, snidlinget stb. is) apróra vágjuk és egyszerre kevés sóval rétegezve befőttesüvegbe zárjuk, majd hűtőben tároljuk. Felhasználáskor figyelni kell a sótartalomra, és az ételt kevésbé sózni.
A pici sötét üvegekben kakukkfüves szirup van. Télre, köhögős, hurutos betegségek idejére nagyon jó, hűtőben eláll. A receptet Virág blogjáról szereztem, nagyon egyszerű elkészíteni. Köszönöm neki! Hat különféle méretű orvosságos üveggel készült, körülbelül egy liter összesen, a Virág által megadott mennyiségek feléből.
A nagyobbacska narancssárga finomság pedig paprikás-paradicsomos ételízesítő, Péter szerint kifejezetten lecsóízű, enyhén csípős. Szintén nagyon egyszerű a recept: adott mennyiségű paprikához harmadannyi paradicsomot veszünk, összevágjuk, puhára pároljuk egy kis olajon, főzzük, amíg levet ereszt, majd összeturmixoljuk, és ha még kell, lekvár sűrűségűre főzzük. Lehet csípős is, az enyém vegyes paprikából készült. Egy kiló paprikából és bő 30 deka paradicsomból lett nagyjából 7 deci krém. A főzés végén pici szalicilt tettem bele, és üvegekben szárazdunsztba tettem.

5 megjegyzés:

  1. Ez igen! Ezt a kis "kamra-csomagot" én is el tudnám fogadni :).
    Ügyes vagy nagyon, és el is lestem pár kiváló technikát.

    VálaszTörlés
  2. Megint kiváló ötleteket kaptam Tőled:)) És nagyon tetszik az új háttered.:))

    VálaszTörlés
  3. Ami, szívesen készítek Neked! Melyiket kéred? Talán postázhatóak...
    Pati, rég jártál erre, nem új az már :) köszi :)

    VálaszTörlés
  4. Timi, szuper ügyes vagy!! Odaköltözhetünk? :D

    VálaszTörlés
  5. Szofi :D örökbefogadjalak, lyányom? :D

    VálaszTörlés