2010. augusztus 15., vasárnap

Édenkert

... azaz paradicsom. Mégse írhattam az előző bejegyzéscím után most azt, hogy paradicsomi állapotok :) De egy biztos: paradicsomot mindig fogok vetni vagy ültetni. Nagyon hálás növény. A palántával van munka, aztán a karózással-felkötözéssel, de utána már csak egyszer-kétszer kell kapálni, gyomlálni, és százával hozza finom, piros, napsütötte gyümölcseit. Az ízét is imádom, az illatát is, de most különösen azt az érzést, amikor két teli vödörrel jövök be a kertből. Hihetetlen sikerélmény. Persze utána még több munka van vele, mint amíg a kertben magával a növénnyel foglalkozom, de megéri. Most is megy épp az aszaló, a héten korábban pedig olyan finom, bársonyos paradicsomlét készítettem nyers paradicsomból, hogy csuda.
A másik, ami ilyen, az a cukkini, éppen csak az ízre nem akkora kedvencem, mint a paradicsom. Három bokorral akartam vetni, csak kettő kelt ki, de az a kettő is olyan szinten ellát terméssel, hogy elég is. Kétszer ettünk töltött cukkinit a héten, és feltaláltam az aszalt cukkinit. Egy cukkinichips recept alapján gondoltam, hogy jó lehet az aszalva is. Nem is kell nagyon vékonyra vágni, csak akkor kicsit hosszabb idő az aszalása, viszont nagyon vékonyan meg tapad a tálcára, és szakad. Mindenesetre 8-10 órát aszalódik, ropogós lesz, kis olívaolajjal, sóval, borssal összekeverem, és egészséges nassolnivaló az esti film mellé.
Gyönyörű a felváltva ültetett zöldborsóm-zöldbabom, szépen virágzó hatalmas sötétzöld levelű bokrok. Lesz zöldbab is, nem kell félnem, hogy anélkül maradok :) ja, és tegnap leszedtem az első saját paprikámat. Az uborkaszezonnak viszont lassan vége, ami még terem, azt megesszük nyersen, de a héten még készült savanyú uborka és egy vegyes savanyúság: szeletelt uborka, zöldparadicsom és darabolt zöld patisszon. Kíváncsi vagyok, milyen lesz. A patisszont Marika nénitől kaptam, én nem ültettem, nem szeretem, bár ahogy kóstoltam nyersen, körülbelül olyan az íze, mint a cukkininak, lehetne rántva is enni. Tettem még el egy csak patisszonból álló savanyúságot is. Ja, meg még körtebefőtt is készült a héten nettó két kiló körtéből. Eszem esténként is, nagyon szépen érik, puhul lassan idebent. Még szerencse, hogy a hétnek vége :) de a termésnek nem!

2 megjegyzés:

  1. Irigyellek:) A kerted, a termés és főképp az életkedved, örömöd miatt, hogy még a befőzés munkálatait is örömmel veszed! És igazad van. A végeredmény Téged igazol:)
    Azért a paradicsomléreceptet elkérem Tőled:-))
    Nekem is szükségem lesz egy jó receptre:D

    VálaszTörlés
  2. a körte paradicsomot ismered?Miki nagymamája már 2.éve ezt veti.Jóóó magasra felfut,pici,sárga,körte alakú paradicsom!Nagyon kellemes csemege!Épp az eszem:)
    Nézd,ilyen:http://tomakonyha.blogspot.com/2010/07/na-vegre-az-elso-paradicsomok.html

    VálaszTörlés