2010. augusztus 15., vasárnap

Paradicsomlé nyersen

Pati barátnőm kérdésére inkább úgy gondoltam, kiírom ide a nyers paradicsomlé receptjét, hátha mást is érdekel, én is sokat kerestem, és a neten nem találtam, végül egy régi könyvből csináltam.
Öt kiló paradicsomot feldarabolunk, nagyjából összetörjük botmixerrel, megszórjuk egy kávéskanál szalicillel, jól elkeverjük és egy napig állni hagyjuk. Másnap még egyszer megbotozzuk és áttörjük. Itt jöhet a képbe a paradicsompasszírozó, akinek van és jól működik, de Marika néniével, amivel tavaly csináltuk, annyira kemény munka volt - igaz, terhes voltam - plusz orrán-száján folyt a lé, hogy nekem most egyszerűbb volt egy sűrű szűrőn fakanállal áttörni. A végén a sűrűjét még egyszer megbotoztam és leszűrtem, aztán üvegekbe töltöttem az egész lét és egyszerűen lezárva a spájzba tettem. Öt kilóból öt üveg lé lett, nagyjából 3 liter, szerintem az jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése