2010. augusztus 29., vasárnap

Új fejlemények

Néhány nap megint elrohant, részletesen a Regőblogon olvasható, miért nem nagyon írtam és kerteztem pár napig. Viszont befőztem-fagyasztottam stb., szóval felhasználtam az összes lent fotózott szilvát, kimagozva volt körülbelül 25-27 kiló. Tizenöt kilóból főztem szilvalekvárt, két teljes gépnyit aszaltam, fagyasztottam is, adtam a barátnőimnek nyersen, szilvásgombócot is főztem, tortába is használtam, és persze nyersen is ettük. És még ott a másik fa, de azon nem lesz ennyi.
Közben Marika néni felszedte a vöröshagymámat, jó sok lett és a legtöbbje szép nagy. Nem tudom, a dugványozott mennyiséghez képest soknak számít-e a termés, de mivel tavaly apró szeműek lettek, és egy kis doboz volt az összes, én nagyon örülök az idei, majdnem egy húszliteres vödröt kitöltő termésnek (már leszárazva ennyi). És nagyon kemény és erőteljes ízű az a néhány fej, amit már felhasználtam. Tavalyhoz képest az a különbség, hogy tavaly csak magról vetettem a hagymát, idén viszont dugványoztam, és csak egy fél zacskó maradék magot használtam vetéshez. A dughagymákból lettek ezek a szép, nagy, erős fejek, úgyhogy ez a változtatás bejött.
Csütörtökön nem voltam itthon a gyerekekkel, Emi barátnőmnél jártunk,és mire hazaértünk, Péter befejezte a hintaállványt, ami most így új látványeleme is lett a kertünknek. A nappali ablakához van közel, a majdani terasz mellett lesz. Alapozóval és cseresznyeszínű festékkel van lefestve háromszor, a talpa pedig bitumennel bevonva. Készül már rá a Marcinak való hinta is, úgyhogy alakul a játszótér, később szeretném majd homokozóval, mászókával, csúszdával is bővíteni.
Pénteken a hinta kipróbálása után leszedtük Regővel a paradicsomot. Most már majdnem az összeset leszedtem, narancssárgákat, sőt zöldeket is, mert rohamosan szárad már a szára, elege van ebből a nyárból, és hát kihozta a maximumot a termékenységéből. Nagyon sok volt rajta, négy kilóból főztem tegnap paradicsomlekvárt, és most raktam tele az aszalót egy újabb adaggal. Regő most már tényleg segített a szedésben, muszáj volt fotóznom is, meddig merészkedik a kis meztelen lábával az egyenetlen, száraz növényi részekkel borított talajon:
Sikerült pár szem paprikát is szednem, kezdenek egész szépen érni, most ez a kis hűvösebb idő, eső talán jót tett nekik. A négy padlizsántövemen egy-egy virág található, szép lilák, remélem, lesz is még belőlük padlizsán, életemben először. Ezt viszont jövőre csak magról vetem, tavaly egyáltalán nem sikerült a palántázás, idén pedig a hat palántából kettő maradt meg, azok is kisebbek és gyengébbek, mint a magról vetettek. Igaz, hogy magról is jóval kevesebb lett szép nagy, mint amennyit vetettem, de így is jobban megéri, jobban működik.
Burjánzik a másodvetésű zöldbabom, ha holnap jó idő lesz, lehet szedni róla sokat, de még virágzik is, rengeteg lesz rajta. Kicsit el is nyomta a vele felváltva vetett borsót, de annyira nem bánom, borsóm termett első körben is, zöldbabom meg csak másodikban. Íme a burjánzás:

Végre felfedeztem az első apró, zöld sütőtököt is! A tök fut a komposztról, hatalmas, lenyűgöző, rengeteg nagy sárga virágot hoz, de termést még nem láttam rajta ott sem, ahol korábban virágot. Remélem, csak elbújtak a levelek között, és hamarosan látványosan sárgállani fognak! Addig is itt az első fecske - ja nem, sütőtök:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése