2010. május 13., csütörtök

Ami kimaradt

Nem fotóztam tegnap a kert árnyoldalait: mint szerintem a legtöbb falusi kertben, itt is vannak felhalmozott kupacok ebből-abból, vasrudak, már nem használt karók, faanyag, kiürült tűzifa-tároló, a komposzt környékén felhalmozott gallyak a metszésből. Magát a komposztot sem fotóztam, mert bár nagyon hasznos, nem igazán esztétikus.
Kimaradt egyik büszkeségünk, a magaságyás, nem tudtam olyan irányból, szögből fotózni, hogy jól látsszon, de majd még próbálkozom. Ez egy lécekből épített, bő egy méter magas keret, amibe alulra szőlővesszőt, majd lombot, fűnyesedéket halmoztunk, kis marhatrágyát és végül egy vékonyabb réteg feketeföldet. Fűszernövényeket vetek bele, már burjánzik a rukkola, azaz borsmustár és a borsikafű, kel a majoranna, a metélőfokhagyma és szerintem vagy a tárkony, vagy a lestyán, még nem ismertem fel. Minden évben megsüllyes egy kicsit - ez még csak a második éve - a tetején pótoljuk a feketeföldet, és néhány év múlva, mire már a venyige is komposztálódik az aljában, nagyon jó minőségű földet nyerhetünk belőle.
Nem fotóztam a nagy zöldségesen kívüli másik két ágyást. Az egyikben háromféle krumplit vetettünk: egy korai fajtát, egy sárga és egy piros héjút, már szépen kel, de még nem nagyon látványos fényképen.
A másikat vegyes ágyásnak hívom. Ősszel beleültettünk húsz tő málnát, szépen megeredtek, de mivel ez nem foglalta el az egész ágyást, most tavasszal köré-közé ültettem ezt-azt. Keresztben, a két sor málnára merőlegesen van két sor újhagyma, ez még tavalyról maradt. A málnasorok közé hosszában zellert vetettem, még éppcsak bújik. A málna- és zellersorok végébe négy sor zöldbabot, és a másik üresen maradt szélére kukoricát, majd amikor a kukorica kikelt, futóbabot vetettem mellé, ami majd szépen felfut a kukoricára. Szeretem ezt az ágyást, de a málnán kívül még alig látszik ki valami a földből, majd fotózom, ha érdemes lesz.
Van még egy nagy kerti tárolónk, egy lábakon álló tető, amit hombárnak hívunk, mert elég nagy. Itt tartjuk a bicikliket, a fűnyírót, téglát, fát, a kerti szerszámokat, raklapokat, ilyesmit.
Azt hiszem, most már nem hagytam ki semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése