2010. október 9., szombat

Répaszüret

Két-három nagyjából napsütéses nap után elkezdtem ma a lent leírt terveket teljesíteni. Persze a föld így is nedves, olyan száraz már nem lesz, mint nyáron, de legalább nincsenek rajta pocsolyák.
Délelőtt felástam egy sor sárga- és egy sor fehérrépát, még két sor sárgarépa van vissza, aztán jön a minden más kiszedése a földből. Egyelőre nagyon tetszik, amit találok, szép nagy répák termettek. Sajnos, ahogy szedem, sok mindenféle kártevőt, férget, kukacot is kiszedek velük. Így földesen nem látszik, hogy meg lennének rágcsálva, de már korábban is szedtem kisebb, férges belsejűeket. Remélem, azért a nagy része használható lesz még.
Azon morfondíroztam ásás közben, hogy bevallom, nem szeretem azt a munkát, amikor a meleg tavaszi vagy forró nyár eleji napsütésben a kissámlin görnyedve gazolom, egyelem az akkor még apró répákat, de ilyenkor, amikor az ásó nyomán a vastag gyökerek fordulnak ki a földből, és a fehérrépákon hatalmas petrezselyemcsokrok, rájövök, hogy megéri :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése