2010. október 10., vasárnap

Terv szerint

Haladok a lent leírtakkal, szépen, apránként, bízva az ígért hosszú napsütéses időszakban. Felszedtem az összes répát és fehérrépát, a sárgarépáról rögtön, még kint szedtem is le a zöldjét és vittem a komposztra, amin pedig már így is látszott, hogy kukacos, azt külön gyűjtöttem az elégetésre váró gazok között, majd kiszárad és eltüzeljük.
Ma aztán felszedtem a paprikaszárakat és a bársonyvirágokat, az apró paprikákat még gyűjtöttem a zsebembe, vödör már nem kellett a szürethez. Utána kihúzogattam még a zöldbabszárakat, kiástam a hatalmas brokkolibokrokat - óriásira nőnek és a száruk szinte karvastagságú, de teremni alig hajlandóak, jövőre nem próbálkozom vele - és kiástam egy nagy csokor póréhagymát, hogy megkóstoljuk, milyen. Kivettem a padlizsántöveket is, hát, jövőre talán termés is lesz már... Három apró cukkinit tudtam még szedni, nem nőnek már, csak elrohadnak - mint egy negyediken láttam - így a bokrokat is kiszedtem. Épp nekiálltam a paradicsomnak és a karóknak, amikor a mellettem a járókában panaszkodó Regő már nem bírta tovább, így abbahagytuk a munkát, talán mára, talán csak a délelőttre.
Sétáltunk egyet a kertben, meglátogattuk a kutyát és Pétert, aki a pincelépcsőhöz készített épp fokokat borovifenyőből.
Visszavan tehát még a paradicsom és a karók kiszedése, rotálás, trágyázás és az eper átültetése. A póréhagyma egyelőre marad odakinn, folyamatosan szedjük majd. Nekem pedig idebenn fel kell dolgoznom a répákat. Utána jön a diószedés és levélgereblyézés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése