2010. július 22., csütörtök

Egy kellemes kánikulai délután

A mai délutánom hasznosan is telt, meg pihenéssel is, igazán szép és élvezetes volt. Sok képet hozok, vigyázat!
Először is, balra látható a kora délutáni szüret termése. Nem tudom pontosan, hogy mennyi, kimagozva nettó 1350 grammból főztem lekvárt, majd még maradt magostul egy bő kiló fogyasztásra a hűtőben. Ja és még a lekvár előtt készítettem Regőnek ringló-alma-nektarinpürét, az alma is saját volt már. És egy kis kóstoló a lekvárból:
Gyakorlatilag lekvárfőzés közben tettem el még két üveg uborkát, most hűlnek a dunsztban, ez így már a kilencedik üveg, ha jól számolok, persze nem ötliteres üvegek :) nem akarok a télen annyit egyszerre kinyitni, nem fogyna el egyhamar.
Uzsonna, lekvár és uborka után kimentünk Regővel medencézni, és olyan jól elvolt, hogy nekem csak heverésznem kellett mellette a takarón. Filozofikus gondolataim támadtak arról, hogy mennyire lehet engem irigyelni, ugyanis ha fekszem a takarón, ezt látom:
 azaz fölém borul a diófa, majd ha egy picit balra nézek, ezt:
 ez meg a kánikulai kék égbolt július 22-én délután hat körül:
és ha valaki megunja a medencézést és felmászik a térdemre, még ilyen fotók is készülhetnek:

Szóval tényleg van miért irigyelni engem, beismerem :) Főleg ez utóbbi :)
A virágokat a zöldségeknél jobban kedvelők számára körbesétáltam júliusi szépségeket fotózni:
Marika néni petúniái a teraszán:

Két ismeretlen nevű virág, aki felismeri őket, jelezze:

Egy szál rózsaszín rózsa:

Bíbor kasvirág, azaz echinacea, amiről tudjuk, hogy gyógynövény, Marika néni rendszeresen készít is belőle tinktúrát, amit télen fogyasztunk is:

Marika néninek van egy körülbelül kétéves kis citromfája, nem merjük elkiabálni, de most először van rajta egy icipici kis citrom!

És végül a mai szüret, holnap már nem lesz elég egy tál :) egy cukkini, egy csokor petrezselyem és sok-sok uborka és paradicsom:

Itt jegyzem meg, hogy kaptunk 3 napos növényvédőszert peronoszpóra ellen, Péter mindjárt megy is lepermetezni az uborkát, remélem, megmenekül!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése