2010. július 22., csütörtök

Továbbra is uborkaszezon

Sőt, még csak most jön a java. Tegnap kaptunk a szomszédnénitől is egy csomó uborkát, főleg nagyobbakat. A kisebbeket eltettem savanyúnak, a nagyobbakat elosztottuk Marika nénivel, és salátát csináltunk belőle, ő üvegben, én frissen és fagyasztva is.
Tegnap volt egy kis eső, és úgy jártam, hogy esőben szedtem a paradicsomot és az uborkát, nagyon jó volt! Ja, és az első két cukkinit is leszedtem, rántott cukkini lesz belőle. Tegnap már tele lett a múltkor fényképezett tál, a paradicsomot is lassan lehet feldolgozni :)
Az uborka sajnos peronoszpórás :( Marika nénié már majdnem meghalt, az enyémen csak most kezd elterjedni. Marika néni szerint szedjük az uborkát, amíg még lehet, aztán majd vessük újra. Permetezni nem lehet, mert akkor két hétig nem szedhetnénk az uborkát, és így se-úgy se jutnánk a terméshez. Anyukám szerint viszont van olyan szer, ami után három nappal megint lehet szedni. Ennek ma utánaérdeklődünk, és ha lehet, megmentjük! Legfeljebb a további uborka nem lesz bio, eddig minden az volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése