2010. július 29., csütörtök

Nagyüzemi zöldség- és gyümölcsfeldolgozó

Nem is tudom, hol kezdjem és hol tartok most... A föld ontja kincseit, én meg csak csodálkozom :) ezt már akartam írni, mert már többször eltűnődtem rajta, de ez egy csoda. Vegyük például a paradicsomot. Elvetek egy magot, kikel egy apró növényke, ami hipp-hopp hatalmas bokorrá fejlődik, és tízesével hozza a gyönyörű, illatos gyümölcsöt, amiből egynek a belsejében is az eredeti magocska hússzorosa van. Hát nem hihetetlen bőkezűség? És az ember alig tesz érte valamit... kicsit segíti, megtámogatja, de ott a föld, a nap, a víz, és a paradicsom terem és terem...
Tegnap és ma eltettem vagy tizenhárom üveg ringlólekvárt, hat üveg savanyú uborkát, körülbelül másfél kiló uborkasalátát, négy üveg paradicsomlekvárt, felszedtem a fokhagymát, amit megtisztítva a hűtőbe tettem, eltettem egy hatalmas karalábét, 75 deka volt egyetlen karalábé hámozva! Nem véletlenül hívják Gigantnak már a vetőmagot is, tényleg gigantikus. Aztán szedtem még három cukkinit, amiket holnap akarok feldolgozni. A napi szüretet már nem is fotózom, mert nem férne rá egy fotóra. Csak néhány apróság:
A tegnapi ringlómennyiség:

 Fokhagymatermés:

A mai uborkamosás:


Szóval győzzük, győzzük... Nagyon szeretem :)

5 megjegyzés:

  1. megértem,hogy szereted :) kívánom,hogy jó sok munkád legyen ilyen téren októberig legalább :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen :) azt hiszem, nem kell félnem, hogy unatkozni fogok :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Timi!
    Utólagos hozzájárulásoddal elhelyeztem a blogomban (www.krumplilekvar.blogspot.com)egy írást, mely idekalauzol.
    Nálam elsősorban a krumplival kapcsolatos témák szerepelnek, ha megengeded, kilinkelnélek az oldalamra, valamint tájékoztatnám az olvasóimat, ha van Nálad újabb krumpli témájú bejegyzés.

    VálaszTörlés
  4. Kedves netuddki, rendben, köszönöm, megyek, én is benézek Hozzád!

    VálaszTörlés
  5. Én köszönöm, megtalálod magadat nálam a bal oldalon a "Kulturális ellenjavaslatok listája" alatt, "Timi krumpliskertje" címszóval. :-)
    Ha kérhetem, a krumplitermésedről feltétlenül tegyél fel fotókat...

    VálaszTörlés