2010. június 19., szombat

Borsószezon

Két nappal ezelőtt végre mérhető mennyiséget tudtam szedni a borsóból, belelkesültem, mert lesz is még, és másodvetést is tervezek. Regőnek már többször szedtem főzelékbe való pici mennyiségeket, egyszer magunknak is egy levesre valót, de ez most majdnem egy teli vödör lett. Az Intersparos vödröt nem ér nézni, szeretem télen a vödrösnarancs akciót, na :)
Az esti meccs alatt kifejtettem,  ma blansíroztam és fagyasztottam. 1,17 kg lett belőle.
Folyt. köv.: még szedtem egy fél vödör borsót ma, egyelőre többet nem találtam teljesen érettnek. Aztán kaprot szedtem a tetejére, azt le fogom fagyasztani apróra vágva. Jó sok lesz, most csak egy-két csokorral szedtem. Szeretem a kaprot, mert egyáltalán nincs  vele munka, elveti magát, kikel, nő, lehet szedni és kész.
Aztán meglocsoltam a brokkolit, a karalábét, a padlizsánt és a paprikát tetű ellen hamulével. Négymaréknyi fahamut tettem tíz liter vízbe, és ezzel locsoltam a leveleket és a töveket. Egyelőre nem láttam nagy kárt, de tavaly sokat tettek tönkre a tetvek a brokkoliból, Marika néni karalábéját pedig eszi a liszteske becenevű üvegházi molytetű. Remélem, hat a hamulé, nem szeretnék vegyszert használni.
Szépen érik a meggy, korábban azt hittük, a tavalyi rekordmennyiségű termés után idén nem lesz semmi, hát ahhoz képest gyönyörű. Persze kevesebb, mint tavaly, de most magozva másfél kilót szedtem le úgy, hogy csak épp amit elértem a fa alatt állva, és jó sötét színe volt. Egy kilónyi már szörpösödik :)
Aztán még szedtem a vödör tetejére egy kis málnát, még csak olyan tizenöt dekát találtam érettnek, ez egyelőre friss fogyasztásra jó, de ha lesz egy kiló egyszerre, abból is akarok majd szörpöt csinálni. Nem is reméltem, hogy az új telepítésű málnánk is terem már idén, örülök neki nagyon :)

1 megjegyzés: