2010. június 22., kedd

Meggyszörp és eső, eső, eső...

Ma elkészült a meggyszörp is, egy kiló meggyből lett három üveg, azaz bő másfél liter. Recept ugyanaz, mint az eperszörpnél: egy kiló gyümölcsöt fél liter vízzel turmixolunk, egy napig állni hagyjuk hűvös helyen. Teszünk hozzá egy mokkáskanál szalicilt és két mokkáskanál citromsavat, majd szűrőben és/vagy tüllzsákban egy napig csepegtetjük. Én leszűröm előbb szűrőben, mert amikor már csak egy sűrűbb massza marad, azt egyszerűbb tüllzsákba tölteni. Tüllzsák helyett egy egyszerű textilpelenka is jó, én is azt használok. Ha lecsöpögött, megmérjük, és ahány liter, annyi kiló cukrot oldunk fel benne kevergetve, majd üvegekbe töltjük.
Érik a további meggy és a borsó, és csak esik és esik, és 15 fok van kinn... Ha egy cseppet nem esne, már kimennék gumicsizmában és szkafanderben meggyet és borsót szedni, meg megnézni a további helyzetet, de egyelőre esélytelen...

Na délután azért sikerült egy fél vödör borsót szedni, minden nedves és rengeteg a csiga, de kora délután óta már nem esik, és fúj a szél, úgyhogy szárad is. A meggyig, málnáig nem jutottam el, mert közben felébredt Regő. Vittem ki magammal fényképezőgépet, de nem fotóztam, nem nagyon láttam most szépet :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése