2010. június 17., csütörtök

A jól végzett munka gyümölcse

... illetve jelen esetben zöldsége :)
Szóval miután tegnap szakadt az eső, szépen fellazult a föld, a gazmentes répasorokból késő délután ekkora répákat tudtam felszedni! És még nőni fognak :)
Mellette az a krumpliszerű izé, az jánosnapi retek megpucolva, gyökere és levele nélkül, ilyen sárgás a héja. Lehet, hogy sokan már régen ismerik, én tavaly találkoztam vele először, és meglepődtem a színén. Tavaly egytől egyig megette valami,  idén Marika néninek nagyon szépen terem, már szedni kell, mert felmagzik, pedig még van egy hét János-napig. Én nem is mertem vele próbálkozni idén, de lehet, hogy jövőre megint.
A répából, meg újhagymából és a tegnapelőtt leszedett borsóból estére olyan borsólevest főztem, ami már tiszta hazai volt :) na jó, a kis cérnametélt benne, meg az olívaolaj, a só, bors, szerecsendió nem, de az összes zöldség igen :) Ilyenkor, amikor szedek valamit és készítek belőle valami házit, szoktam receptet írni, de nehogymár egy sima borsólevest leírjak... Aki szeretne borsóleves-receptet Timi módra, kérem, írásban jelezze :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése